Royal Black


Pintaku padaMu........
19 November, 2010 | Friday, November 19, 2010 | 0 comments

Ya Allah....
Jadikanlah cintaku kepadaMU sebagai sesuatu yang paling aku sukai...
Dan rasa takutku padaMU sebagai suatu rasa yang paling dalam....
Putuskanlah segala ketergantungan dunia dari ku....
Dan gantikanlah dengan rasa rindu untuk berjumpa denganMU....
Bila Engkau memberikan pada ahli dunia kesejukan..
"Bahawa bukan keindahan fisik yang utama, tapi akhlak dan perilakunya.
Bukan pula pada kecantikan wajah yang melenakan, namun ketawadhu’an yang memikat jiwa. Betapa semua itu akan menjadi aura yang terpancar dan menjadikan sosok wanita solehah seperti mutiara"
Izinkanlah Aku Menyentuh Hati Seseorang Yang Hatinya Tertaut PadaMu Agar Tidak Terjatuh Aku Dalam Jurang Cinta Nafsu.

Ya Allah...
cukuplah Engkau sahaja yag menjadi pemeliharaku...
di dunia dan akhirat...
dengarkanlah rintihan dari hambaMu yang daif ini...
janganlah Engkau biarkan aku sendirian...
di dunia ini mahupun di akhirat...
menjerumuskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
maka kurniakanlah aku seorang pasangan cintakan aku keranaMu
hidup dan matinya hanya ke jalanMu....

Wahai Tuhanku...
Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai dan masukkanlah daku dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh.
Dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu).

Ya Allah...
Berikanlah aku kebahagiaan di dunia dan akhirat...
dah peliharalah aku dari azab api neraka...

Amin...amin...
Ya Rabbal'aalamin....


Old things | New things