Royal Black


PENANTIAN PELANGI BERMULA......
04 March, 2011 | Friday, March 04, 2011 | 3 comments
Ya Tuhanku....
Kiranya telah lama peristiwa ini berlalu...telah 22 tahun lamanya. Pejam celik pejam celik...biar diri diusung rindu..duka, namun aku jalani kehidupan seadanya.Aku cuba melupakan segala yang berlaku di tarikh 5 Mac 22 tahun yang lalu. Keputusan yang kubuat 22 tahun lalu...hasilnya telah kuperolehi...ada sedikit titik kecewa di hati. Kekadang aku menyesali keputusan yang lalu..namun sebagai seorang yang beriman aku tidak boleh menolak takdir Allah, Qadar dan Qada' Nya. Aku pasrahkan segalanya...insyaAllah!

Untuk mengubat jiwaku..lahirlah PELANGI MENANTI....di sini aku boleh berbicara apa saja tentang suara hatiku sambil dihakimi oleh sahabat-sahabat yang mengerti bahasa puisi. Di pagi ini aku hampir menitiskan airmata menerima ucapan selamat ulangtahun kelahiran di PM..Terima kasih sahabat-sahabat semua...ucapan dari kalian menguatkan semangat PELANGI MENANTI untuk meneruskan kembara ini. Masih jauh lagi perjalanan ini..meski usia kian senja..namun proses pembelajaran tak terhenti di noktah ini...sehingga ke liang lahadpun kita masih diajar...mengenal diri, mengenal pegangan hidup...aku naik saksi tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad s.a.w pesuruhNya...serta Al-Quran kamus hidupku.

Tanggal 5 Mac 1989...bermulalah penantian pelangi....
Di sepanjang perjalanan pelbagai onak yang dilalui..adakalanya aku dahaga di dalam penantian. Adakalanya hati lencun membasah dek airmata yang tak kelihatan. Ada ketikanya kudratku seakan tak bermaya untuk meneruskan kerjaya mencari rezeki...dan sesekali ingin aku pergi jauh dari semua beban membelenggu diri. Ingin aku usirkan semua duka.....Namun, siapalah aku untuk menolak semua ini...sebagai seorang yang dikurniakan ilmu dan iman...aku harus setia menanti hujan turun...membasahkan segala yang gersang, bersihkan segala kekotoran..lalu alirkan ke lautan...benamkan ke dasar lautan. Tinggalkan saja sebuah keikhlasan berserta kesucian hati..lalu apabila hujan berhenti...Allah tetap hadirkan pelangi nan indah. Biar tak dapat disentuh..cukup hanya keindahan ditatap melalui pandangan mata hati. Itu lebih membahagiakan!!!

SELAMAT ULANG TAHUN PELANGI....
MOGA CAHAYAMU AKAN BERSINAR DAN TERUS BERSINAR........


Old things | New things