Royal Black


12 June, 2012 | Tuesday, June 12, 2012 | 0 comments



Assalamualaikum, lamanya saya tak menjengah ke blog Mahabbah d'qasehku Olia ni. Terasa rindu yang teramat sangat , namun waktu membataskan untuk saya meleraikan rindu ini. Semenjak dua menjak ini terlalu banyak kisah duka yang melanda hidup saya. Terkadang terasa diri tak mampu untuk menghadapinya, namun saya sedar walau bertimbun masalah yang saya hadapi, masih kedapatan insan lain yang menghadapi masalah yang lebih dari saya. Tuhanku, berikan kekuatan pada saya untuk menghadapi apa jua yg bakal terjadi di dalam kehidupan saya.

Sedar tak sedar June menghadirkan diri, sudah setengah tahun 2012 yg saya lalui.Saya rasakan baru semalam Januari 2012 menyapa. Januari hadir bersama dengan linangan air mata dari seorang isteri bernama saya.Tak saya sangka badai yg melanda selama ini berubah menjadi taufan yang ganas. Saya hampir lemas dan terdaya untuk meranduknya lagi. Namun, kerana permata-permata hati, saya abaikan kesakitan dari gurisan semalam.Saya buang jauh-jauh rasa pedih di hati. Rasa dendam di dalam diri.Walau  semakin saya cuba semakin menghiris luluh, hati tersagat luka...rasa kasih dan sayang yang saya semai selama ini seakan terbang jauh, tak bersisa lagi. Saya pujuk hati saya, kerana saya mampu Allah anugerahkan saya kelukaan ini, Allah tahu apa yang terbaik buat saya. Ya Tuhan, anugerahkan kekuatan untuk saya menghadapi apa jua keberangkalian yang akan melanda bahtera rumah tangga saya...21 June 2012 tarikh keramat, bakal saya hadapi dengan tenang hendaknya.

Sebelum June hadir, pasti Mei terlebih dahulu mengucap salam. Mei 2012..terlalu banyak kisah dan cerita yang telah memenuhi diari kehidupan saya. Bermula 4hbMei..."Happy birthday to me". Ya Allah, cepatnya masa berlalu...usiaku kian senja rupanya. Masih banyak cita-cita saya tak tercapai lagi. Sebelum saya menutup mata, ingin sekali saya melahirkan novel sendiri , melakarkan kisah sepanjang kehidupan saya. Entah bila projek yang satu ini akan terlaksana dengan jayanya. Jikapun bukan menjadi sebuah novel yang popular, cukup sekadar sebuah novel memenuhi percapaian peribadi saya.Insya-Allah...go, go ,go....LIA H.M, jangan biarkan bakat yang disemai sejak remaja lagi terbantut begitu saja. Kembali mengasah pensil, teruskan menulis bait-bait kata menjadi senaskah novel , perjuangan disambung oleh NurQasehku Olia...Moga angan-angan akan menjadi kenyataan....PERGILAH DUKA memberi salam.:)

Terkapar-kapar ku kelemasan
sakit dilambung ombak kerinduan
di dalam tidur
di dalam jaga
diburu oleh mimpi yang serupa
mengapa aku jadi tidak menentu
keranamu...

Catatan akan bersambung........................................................





Old things | New things